Sport
De står bredvid varandra och tittar in i kameran.

Syskonen vann VM i curling

Det har varit VM
i curling i Östersund.

Det var VM
i mixeddubbel.
Då tävlar en kvinna
och en man tillsammans
i samma lag.

Sverige vann VM.
Det var Isabella
och Rasmus Wranå
som var med i laget.
De är syskon.

Syskonen vann finalen
mot Estland med 8–4.

– Det är så roligt.
Det är något jag
har drömt om länge.

Det säger Isabella
Wranå till SVT.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera