Sport
Hon hoppar raklång i luften.

Sverige blev åtta i finalen

Nyligen var det finaler
i EM i gymnastik.
Tävlingarna var i staden
Rimini i Italien.

I lördags blev
Sveriges stora stjärna
Nathalie Westlund
sexa i finalen i barr.

I söndags var det final för lag.
För första gången
var Sveriges damer
med i en final i EM.

Efter grenarna
hopp, fristående
och barr låg Sverige
på sjunde plats.
Men i bom föll både
Jennifer Williams
och Nathalie Westlund.

Sverige slutade på åttonde
och sista plats i finalen.
Men de svenska gymnasterna
var ändå glada.

– Det är jättekul
att vi är bland de
åtta bästa i Europa.
Vi har kämpat hårt
för detta i flera år.
Nu är vi en del av historien,
sa Tonya Paulsson i SVT.

Italien vann finalen
före Storbritannien
och Frankrike.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Anonym says:

    Jag ska tävla snart och jag är jätte nervös jag undrar om dom var nervös inan de skulle tävla

  1. Kommentera