Sport
Svenska spelare klappar om varandra.

Tre segrar i rad för Sverige

VM i ishockey
för herrar har börjat.
Tävlingen är i Tjeckien.

Sverige har ett bra lag
med många stjärnor
från ligan NHL
i USA och Kanada.

Sverige har vunnit
de tre första matcherna i VM.

I fredags spelade
Sverige mot USA.
Det blev en klar seger
med 5–2.
Det svenska laget
spelade bra.

I söndags spelade
Sverige mot Polen.
Polen är nya i VM.
Landet har inte varit
med i VM på 22 år.

Sverige gjorde två snabba mål.
Men sedan blev det svenska
spelet sämre.

Till slut vann Sverige
ändå med 5–1.
Den svenska stjärnan
Erik Karlsson gjorde två mål.

– Det var roligt att vinna.
Polen var bra.
Vi fick kämpa hela matchen,
sa Erik Karlsson efteråt.

I måndags vann
Sverige över Tyskland.
Svenskarna spelade mycket bra
och Tyskland hade ingen chans.
Sverige vann med 6–1.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. ⚽️⚽️⚽️ says:

    8 sidor är ju bäst!!!😝😃😎😀😁😅😄

  2. kämpa sverige says:

    Kämpa Sverige nu kämpar vi på
    Vi vill se pucken gå i mål
    Kämpa Sverige nu kämpar vi på
    Vi vill se pucken gå i
    Jag vaknar upp det är VM
    Ja jag hejar på Sverige igen
    Halsduk och snacks tar jag fram
    Jag ska heja allt vad jag kan

  3. Anonym says:

    Hej
    Nu på Torsdag går nästa match på tv 6,det är tre kronor som spelar då.Heja Sverige.😀😀😀😀.

  1. Kommentera