Sport
Hon dyker i en bassäng.

Svenskt guld i simhopp

Just nu är det EM
i simhopp och simning.
EM är i Belgrad i Serbien.

I tisdags blev det guld
till Sverige i simhopp.
Det var Elna Widerström som vann.
Det var oväntat.
Hon hade nyligen varit sjuk.

Det blev också brons
till Sverige eftersom
Emilia Nilsson Garip kom trea.

Tvåa var Aleksandra Blazowska
från Polen.

I simningen är många
av de bästa inte med i EM.
Till exempel Sarah Sjöström.
De vill i stället vila och träna
för att vara som bäst
i OS senare i sommar.

Du kan se EM
på SVT och SVT Play.

MARTIN HANBERG/8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

4 kommentarer

  1. Kommentera