Sport
Han är upp och ner i luften och håller i sin stav. Han är på väg upp över ribban.

Rekord igen för Duplantis

Svenske stavhopparen
Armand Duplantis hoppade
ett nytt rekord igen.
Han hoppade 6,26 meter.

Det hände i söndags
på en tävling i Polen.

Två av de andra som tävlade
hoppade också sex meter.
Det är ovanligt.

Det har bara gått 20 dagar
sedan Armand Duplantis
vann i OS i Paris.
Då hoppade han 6,25 meter.
Det blev världsrekord och guld.

Många trodde att han
var trött efter OS.
Men det var han inte.

Det här är tionde gången
Armand Duplantis hoppar så högt
att det blir världsrekord.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

20 kommentarer

  1. Anonymous says:

    “Where’s the throphy? He just comes running over to me.”
    Tänkte jag på när han sprang till sin flickvän 😀

  2. Birgitta says:

    Han är helt underbar. Ska bli kul o se hur högt han hoppar innan han lägger av. Va rädd om dig.

  3. Birgitta says:

    Lika kul o se varje gång han hoppar
    . Har en son som höll på med stavhopp, många hade lovord om han men det kom annat in i bilden. Stort lycka till i fortsättningen.

  4. Anonymous says:

    Gammal material är allt om OS. Är de det som kallas för att “man är inne på sociala medier” och följer med de senaste nyheterna eller är det dåligt uppdatering.

  5. Anonym says:

    Som sagt KUNGEN av stavhopp har slagit till igen 😍 😍 😍 😍 😍 😍 😍

  6. Lennart says:

    Det är ingen som kommer att så han rekord det blir snart 630 ner gemytlig finns i hela världen

  7. Britt-inger jonsson says:

    Det är suveränt, du är en proffs som tar järnet🥰😊🥰du är bäst je som gillar idrott så tog du rekordet, superfint🥰🥰🥰du är en ängel.

  8. Birgitta Ringström says:

    Du är BÄST, man får gåshud när du hoppar. Tack för du tävlar för Sverige. Du är helt underbar. Var rädd om dig, lycka till med stavhopp o kärleken, o var frisk.
    Bamsekramar

  9. Peter says:

    Bra jobbat Duplantis. 💕jag skulle vilja lära mig stavhopp. Jag brukar jogga cykla och styrketräna.

  1. Kommentera