Sport
Hon håller i en golfklubba. Hon har hatt och solglasögon.

Europas lag förlorade i golf

Damerna i Europas lag i golf
förlorade tävlingen
Solheim cup.
USA vann.

– Jag är stolt över att vi
kämpade hela vägen
in i mål.

Det säger Madelene Sagström.
Hon är en av fyra svenska damer
som är med i det europeiska laget.

De andra är Anna Nordqvist,
Maja Stark och Linn Grant.

Vartannat år spelar lagen
tävlingen mot varandra.
Europa har vunnit tre gånger i rad.
Men nu vann USA.
USA fick 15,5 poäng.
Europa fick 12,5 poäng.

I år var tävlingen i USA.
Om två år är tävlingen
i Nederländerna, i Europa.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera