Sport
En glad spelare kramas om av andra spelare i samma lag.

Bra start för Hammarby

Den här veckan
börjar Champions League
i fotboll för damer.

I Champions League spelar
många av Europas bästa lag.
Hammarby från Stockholm är med.

I onsdags vann laget
sin första match.
Det blev 2–0 mot
Sankt Pölten från Österrike.

Matchen var på Tele2 arena
i Stockholm.

– En fantastisk start
på Champions League,
säger spelaren Vilde Hasund.

Hon gjorde själv Hammarbys
första mål i första halvlek.

Sedan hade Hammarby
fler chanser att göra mål.
Men det andra målet
kom i slutet av matchen.

Cathinka Tandberg blev fri
och sköt bollen förbi
Sankt Pöltens målvakt.

– Nu ska vi bara fortsätta
att jobba hårt i alla matcher
så kommer det bli bra,
säger Vilde Hasund.

Hammarbys nästa match
i Champions League
är den 16 oktober.
Då spelar de mot
Barcelona från Spanien.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Kommentera