Sport
Två glada spelare håller upp en pokal. Bakom dem står flera andra glada spelare.

Sverige förlorade finalen i VM

På söndagen var
finalen i VM i innebandy i Malmö.
Sverige förlorade mot Finland.

Det var en mycket
spännande final.
Det såg länge ut
som att Sverige skulle
vinna matchen.

Sverige ledde med 4–0.
Men då gjorde Finland
fyra mål i följd.

När tiden var slut
stod det 4–4.
Då blev det förlängning.
Det lag som gjorde första målet
skulle vinna.

Miska Mäkinen i det finska laget
gjorde mål.
Finland vann.
Det är femte gången som
Finland vinner guld i VM.

– Det är jättetråkigt.
Vi hade velat vinna
hemma i Sverige.
Nu känns allting riktigt dåligt.

Det säger spelaren Emil Johansson
i det svenska laget.

Det har varit 15 VM i innebandy.
Sverige har vunnit
guld tio gånger.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

3 kommentarer

  1. arsle says:

    enligt mig så är det pinsamt att man tappar lednigen det ska inte gå i min värld. och vem var det som skulle markera finnen. nej det är för dåligt.

  2. Sara says:

    Sverige 🇸🇪 har endå 10 guld så vem bryr sig
    Men man blir endå lite avensjuk

  1. Kommentera