Sport
Flera glada spelare i blåa tröjor. Bakom är det spelare i gula tröjor. De ser inte glada ut.

Sverige förlorade mot Finland

Just nu är det
VM i innebandy för herrar.
Det är i staden Malmö.

Sverige förlorade
i går, tisdag, mot Finland.

Men Sverige får ändå
spela kvartsfinal
i morgon torsdag.
Det blir mot Tyskland
eller Polen.

Om Sverige vinner kvartsfinalen
får laget troligen spela
mot Tjeckien i semifinalen.
Den matchen spelas på lördag.

Om Sverige vunnit mot Finland
hade laget vunnit gruppen.
Då hade Sverige fått spela
mot sämre lag i semifinalen.

Sverige gjorde första målet
mot Finland. Men sedan
var Finland bättre än Sverige.
Finland vann med 5–2.

– Vi spelade bra
i första perioden.
Men sedan var vi
mycket sämre.

Det säger spelaren
Robin Nilsberth
till kanalen SVT.

VM i innebandy har
spelats fjorton gånger.
Sverige har vunnit
guld tio gånger.

Finalen spelas på söndag.
Det blir troligen Sverige
mot Finland. Då får vi veta
om Sverige vinner guld igen.

8 SIDOR/TT

Slutspel VM i innebandy
  • 12 december kl 17.30
    Kvartsfinal:
    Sverige mot Tyskland eller Polen
    Tyskland och Polen spelar i dag onsdag.
    Sverige spelar mot det lag
    som vinner den matchen.
  • 14 december:
    Semifinaler kl 16.00 och 18.00.
  • 15 december:
    Final kl 13.00

Matcherna i VM går att
se i SVT och SVT Play.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera