Sverige

Tandläkare vill inte att skolor ska sälja godis

Sex av tio högstadieskolor säljer läsk och
godis till sina elever. Det visar en
undersökning som Sveriges
Tandläkarförbund har gjort.

– Det är värre än vad vi trodde, säger
Bengt Fransson på Sveriges
Tandläkarförbund.

Tandläkarna tycker inte att skolor ska sälja
godis.

– Det är ett allvarligt hot mot barnens
hälsa, säger Bengt Fransson på Sveriges
Tandläkarförbund.

Fyrahundra skolor var med i
undersökningen.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera