Sverige

Statliga myndigheter följer lagen dåligt, säger DO

Diskrimineringsombudsmannen, DO,
har undersökt hur statliga myndigheter
sköter arbetet mot diskriminering.
Resultatet är riktigt dåligt.

28 av 30 myndigheter följer
inte lagar och regler
mot diskriminering.
Det säger Jamal Nijim
som arbetar på DOs kontor.

DO kommer att fortsätta att
granska de statliga
myndigheterna och se till att de
börjar följa reglerna.

Lagen säger att alla arbetsplatser
ska passa alla, oavsett vilken religion
man har eller vilken folkgrupp
man tillhör. Ingen ska diskrimineras
på sin arbetsplats.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera