Sverige

En dog i brand i Ånge

En kraftig brand startade
i Ånge på tisdagsmorgonen.
Branden började i en lägenhet vid fryshuset.
En människa dog i lägenheten.

Elden spred sig vidare till själva fryshuset.
Brandlåren spärrade av
ett stort område runt fryshuset.
I fryshuset fanns farlig gas som kunde börja läcka.
Gasen är farlig att andas in.
Människor som bor nära fryshuset
var tvungna att hålla sig inomhus.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera