Gorillaungen Enzo mår bra igen
Gorillaungen Enzo föddes
på Kolmårdens Djurpark
för några veckor sedan.
Lille Enzo fick en tuff start i livet.
Han blev sjuk och kunde inte
få i sig bröstmjölken från sin mamma.
Efter ett tag tog mammans mjölk
helt slut.
Djurskötarna fick ta hand om honom
och ge honom medicin
och mat i en nappflaska.
Det gjorde susen.
Nu är Enzo frisk och pigg igen.
– Han äter och bajsar och gör allt
som en frisk unge ska göra,
säger djurskötaren Lena Mellqvist.
Djurskötarna lovar att lille Enzo
snart ska få komma tillbaka
till sin mamma.
0 kommentarer
Inga kommentarer.