Lägre vinst förföretaget Ericsson
Företaget Ericsson tjänar inte lika
mycket pengar som tidigare.
Vinsten de senaste månaderna
har minskat kraftigt.
Det berättade företagets chefer på tisdagen.
Fortfarande går Ericsson med vinst.
Men de flesta hade räknat med
att vinsten skulle bli betydligt större.
Därför minskade Ericssons aktie mycket
i värde på tisdagen.
Många ville sälja sina aktier och kursen sjönk.
Ericsson är ett av Sveriges viktigaste företag.
Fler än 700 tusen svenskar äger aktier i Ericsson.
Ericssons chefer tror att det bara är tillfälligt
som företaget inte tjänar lika mycket pengar som väntat.
0 kommentarer
Inga kommentarer.