Sverige

Färre blir rånade på vägen

Färre människor blir rånade när de
åker husbil. De senaste åren har det
blivit allt vanligare att de som åker
på semester i husbil blir rånade av
vägpirater. Särskilt vanligt har det
varit i sydvästra Sverige. Men i år
har polisen där bara fått in 17
anmälningar.

– Det är fel att det är farligt att köra
husbil i Sverige, säger Per-Arne Nilsson
som är polis i Västra Götaland.

Han har haft ansvar för arbetet med att
stoppa vägpirater. Arbetet har gått bra
och nu är rånen inte lika vanliga längre.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera