Sverige
En polisbil har parkerat vid stationen. Den har blåljusen på.

Man skjuten till döds i Lund

På tisdagen blev en man
skjuten till döds.
Det hände vid
järnvägsstationen i Lund.
Klockan var strax innan
halv sju på kvällen.

Mannen var ungefär 30 år.

Poliserna har gripit en pojke.
De misstänker att det var
han som sköt.
Pojken är 17 år.

Natten till onsdag
blev en annan ung man
gripen av poliserna i Lund.
Han är misstänkt för att ha
skurit en man med kniv.
Den skadade mannen
är ungefär 20 år.
Han får nu vård på sjukhus.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

11 kommentarer

  1. Mohammed says:

    Jag vill prata med regeringen hur länge de kommer att tillåta människor att fortsätta skjuta människor, rån, kidnappning, våldtäkt, droger utan att polisen gör någonting.
    Jag sitter och tröttnar på att läsa din tidning varje dag

  2. Steffe. says:

    Det är politikernas fel att det har gått så långt i samhället, med nästintill dagliga skjutningar och bombdåd, det är tragiskt att många unga är så penning hungriga och gör i princip vad som helst för lite cash.

  1. Kommentera