Sverige
Bilar kör på en väg med mycket snö.

Oväder kommer till Sverige

Ett nytt oväder kommer
till stora delar av Sverige.
Det ska komma
både regn och snö.

Experterna på myndigheten
SMHI säger att det
kan bli problem i trafiken.

Ovädret kommer från
Nordsjön som ligger
väster om Sverige.

SMHI säger att ovädret blir
som störst i dag, torsdag,
i norra och mellersta Götaland
och i västra Svealand.

På västkusten ska det
komma mycket
regn och blöt snö.

På eftermiddagen kommer
ovädret till södra Norrland.
I morgon, fredag, får andra delar
av Norrland mycket snö.

SMHI säger också att
det ska snöa mer
på lördag och söndag.
Då kommer det
mest snö i Svealand.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

26 kommentarer

  1. Bebi Peggy says:

    Usch och nej! Det regnar redan här. Det är ovanligt mörkt för att vara dag.

  2. Lolyta says:

    Det är radan tråkigt med trafiken efter som dem ändrat företaget och byt buss det kommer bly väre. Offf

  3. Bu says:

    Det ska låna sig att åka kollektivt! Buss eller tåg till jobbet är bättre än hundratals bilar på sjukhuset parkering. Alla vård personal gör bra jobb men dålig för miljö. Måste alla åka ensam i bilen fram och tillbaka, fast bussen stannar utanför sjukhuset!

  4. Anonymous says:

    Epa bilar eller A-traktor för ungdomar att leka på trafik också bidra till miljö och trafik störning. Noll vision i trafik är bättre. Helst bara bussa ska köra på trafiken!

  5. Hampe says:

    O nej hoppas det blir som det varit här sista veckorna men inget snöblask igen blåsa kan det gärna göra på vår fina ö Gotland:(:).

  1. Kommentera