Sverige
De står bakom ett hörn. De har vapen i händerna.

Skjutning på skola i Örebro

Minst sex personer
har blivit förda till sjukhus
efter en skjutning
i området Västhaga i Örebro.
Fem av dem är skadade av skott.
Poliser säger att en person
är allvarligt skadad.

Skjutningen hände
inne på Campus Risbergska skolan.

Poliserna tror att en av personerna
som förts till sjukhuset
är den som har skjutit.

Många poliser, helikopter,
ambulanser och räddningstjänst
åkte till skolan.

I Västhaga finns flera skolor
för barn, ungdomar och vuxna.
Många elever fick först
stanna inne i skolorna.
Sedan fick de hjälp
att ta sig därifrån.

Poliserna ordnade också
platser där människor
kan samlas för att prata.

Poliserna undersöker nu
varför skjutningen har hänt.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

21 kommentarer

  1. Molly says:

    Men gud va läskigt jag är jätterädd. Samhället blir bara värre och värre.

  2. mia says:

    Sverige har blivit otryggt .man blir deprimerad av allt som händer .varför gjorde han detta?hoppas få svar på det.människor borde leva sammansvetsade och ha respekt för varandra. varför finns det så mycket hat i världen?

  3. bry er inte om mitt namn OK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! says:

    Alltså kan inte bara 15-35 års gäng bara låta barn vara eller håller ingen annan med mig det är så tråkigt de gör det bara för att de kan och för att vi är mindre och de tror att vi är lätt lurade😠😭❤💔 RIP elever

  4. Anonym E says:

    Jag kan inte föreställa mig hur det är med de föräldrar som kanske har ett bar skadad eller döt 😭😭😭😭💔💔💔

  5. Anonym says:

    Synd att om en svensk begår brott då tycker politikerna att den var psykisk sjuk men om gärningsmannen tillhör inte svensk bakgrund då anses den vara kriminell men både gör samma sak i mina ögon och man måste hitta professionella lösningar för att få stopp på det här

  6. maria says:

    låt oss barn att leva. vad har vi människor gjort? hoppas det slutar snart😢💔

  1. Kommentera