Sverige
Två poliser går längs en väg.

Man skjuten till döds i Alby

En man blev skjuten
i området Alby sent
på måndagskvällen.
Alby ligger söder om Stockholm.
Poliserna hittade mannen utomhus.
Han var svårt skadad.

Poliserna kom dit
när folk hörde skott.
Det var vid halv elva på kvällen.

Mannen dog på sjukhuset
under natten.
Han var ungefär 20 år.

Nu har poliserna gripit två personer.
De tror att personerna dödade mannen.

Poliserna undersöker
varför mannen blev skjuten.

Poliserna har pratat
med folk i området.
De har också tittat på film
från kameror som finns där.
Poliserna har stoppat många bilar.

De vet inte än om skjutningen
har att göra med gäng med brottslingar.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

13 kommentarer

  1. Nobody says:

    Vad får dem från att skjuta eller döda människor 😢😭😭😭😭😭😭😭

  2. Anonym says:

    FÖRST SÅ VAR DET I ÖREBRO OCH NU I ALBY KOMMER SVERIGE FORTSÄTTA SÅ VI BEHÖVER SKYDD OCH KÄNNA OSS TRYGGA SOM ANDRA LÄNDER😭😭😭

  1. Kommentera