Sverige
Två poliser står framför skolans röda vägg. De ställer in en kamera.

Dom efter skott mot elev

Den 4 september förra året
sköt en 15-årig pojke
en jämnårig elev.

Det hände inne på en toalett
i en skola i Trångsund
utanför Stockholm.

Skottet träffade eleven i ansiktet.
Han blev allvarligt skadad.

Nu har den 15-åriga
pojken blivit dömd av en domstol.
Pojken använde en pistol.
Han blir därför dömd
för vapenbrott och försök till mord.

Han ska vara inlåst
på ett hem för ungdomar.
Han ska också tillsammans med
sina föräldrar betala pengar
till den skadade eleven,
skadestånd.

Pojken tycker inte han borde
bli dömd för brottet.
Han säger att det var han som sköt
men att det var en olycka.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

3 kommentarer

  1. :/ says:

    “Han säger att det var han som sköt men att det var en olycka.” Vadå? Man går väl inte precis rund med skjutvapen i fickan?

  2. mia says:

    barn och redan mördare lås in och släpp aldrig ut i det fria.sådana människor vill vi inte ha på gatorna.

  1. Kommentera