Sverige

Stor krock på väg E18

Flera bilar och lastbilar
krockade på vägen som heter E18.
Krocken hände på vägen
mellan Enköping och Bålsta
mitt på lördagen.

Ungefär 120 personer
behövde åka till sjukhus.
Flera av dem hade
allvarliga skador.

Det tog nästan tolv timmar
innan bilar kunde köra
som vanligt på vägen igen.

Det är inte klart
varför olyckan hände.
Myndigheten Trafikverket
och poliserna
ska undersöka det.

Men många säger
att det var halt på vägarna.

Även på vägen E4
norr om Uppsala
var det en krock
med flera bilar.
Den olyckan hände tidigare
på lördagen.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

14 kommentarer

  1. Jimmy Axelsson says:

    Uppenbarligen är det ingen som håller avstånden…. Och alla dessa bilar med en stor dataskärm i synfältet är väll en bidragande orsak… Har sett massor av elbilar där föraren tittar mer på skärmen än på vägen… Kanske dags att våra myndigheter vaknar upp ur vin dimman och förbjuder tv. Tittande när man kör bil.. Att skärmen släcks ner vid 30.

  2. Stoddy says:

    Det är bra belysning och man ser bra och kör fort. Mörka vägar och bilar utan ljus bättre. Ser man inget kör man sakta.

  3. maria BFF says:

    det är hemskt!😭😢💔stackars människor!!!!!!! glad att ingen jag känner var med. Speciellt inte min familj

  4. Teresa says:

    Jag har jobbat som chaufför i snart tjugo år och varje vintern är jag rädd. Is på vägarna är mycket farligt.

  1. Kommentera