Sverige
Blåljus på nära håll.

Två män hittade döda i Piteå

En granne såg att snön
inte var skottad
utanför ett hus i Piteå
i norra Sverige.
I huset bodde två män.
De är båda ungefär 60 år.

Grannen gick in i männens hus.
Han hittade då båda två döda.
Det var i fredags kväll.

– Det var hemskt,
säger grannen
till Piteå-Tidningen.

Grannen larmade poliserna.
Poliserna berättade senare
att de tagit fast en man.
Han är ungefär 30 år.
Han är nu misstänkt
för att ha mördat männen.

Mannen säger att han inte
har dödat männen.
Men åklagaren Lina Strömberg
säger att han kan ha gjort brottet.

Mannen har blivit inlåst.
En domstol ska bestämma
om han ska fortsätta
att vara inlåst tills
det kan bli en rättegång.

Poliserna fortsätter
att undersöka
vad som har hänt.
Det är inte känt hur
eller när de två männen
har blivit dödade.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

9 kommentarer

    1. 8 Sidor says:

      Hej!
      Det är inte känt ännu hur de två männen har dött.
      Men poliserna misstänker att de har mördats.
      /Hälsningar 8 Sidor

  1. anonym says:

    snälla, vad har de två stackars männen gjort? Hur tänker personen som gör sånt här? 😢😭😭💔

  1. Kommentera