Sverige
Blommor och ljus på marken.

Dom efter mord på Ica

En 26-årig man köpte en kniv
för att ta sitt eget liv.

Men i stället gick han
till affären Ica
i Norsborg i Stockholm.
Där högg han
en 60-årig kvinna i halsen.
Kvinnan blev allvarligt skadad.
Hon dog senare på sjukhus.

Mordet hände på kvällen
den 7 januari i år.
Nu är rättegången mot mannen slut.
Han blir dömd till vård.

En undersökning visar
att mannen är allvarligt
psykiskt sjuk.
Det var han också
när han mördade kvinnan.
Det säger domstolen.

Kvinnan ska ha frågat mannen
om han behövde hjälp.
Han ska då ha blivit så arg
att han högg henne med kniven.

En vakt tog fast mannen i affären.
Mannen erkände mordet
direkt i affären.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

18 kommentarer

  1. Luisa says:

    vad synd! I tjeckien hände liknande-en ung man dödade två kvinnor som jobbade i affären…

  2. Osman Touré says:

    Nej den här manen inte är psykiskt sjuk.
    Det fanns en annan sak bakom detta.
    Måste den man bli straffas på lycka han gjort till andra person, vilken person som ville hjälpt till honom.
    😢😢😢

  3. Jullan says:

    8 sidor snälla svara: Varför är det typ bara killar som dödar tjejer ???❤😔

  4. Elsa i 2:an says:

    💔 nu komer jag inte köppa gofis på ika ❤ mama leste för mej

  1. Kommentera