Sverige
Det är mörkt, en polisbil syns.

Explosion i Göteborg

Sent i torsdags kväll
var det en explosion
mitt i Göteborg.
Det hände i området Heden
vid ett hus med flera lägenheter.

Ingen person blev skadad.
Men en port till huset
blev helt förstörd
i explosionen.

Några bilar som var parkerade
nära explosionen
fick också skador av splitter.
Det säger poliserna.

Poliserna sa åt
dem som bodde i området
att hålla sig borta från
fönster under natten.

Poliserna har nu
tagit fast två personer.
De är misstänkta
för explosionen.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

17 kommentarer

  1. sasaaaaaaaaasasasaaaaaaaaaaaa says:

    sowwy jag släpte en bomb (づ。◕‿‿◕。)づ

  2. u sdiro suckksss says:

    aallllllwwwwaaaaaaayyyyyyyyysssssssss gå tilll 8 sidor love u😍😍😍😍😍😍😍😍

  3. Gilla 8 Sidor says:

    Det heter “bombdåd” inte sprängning eller explosion. Två personer verkar ligga bakom “explosionen” vilket gör det till ett planerat bombdåd. Läsarna blir förvirrade när inte rätt ord används.

  4. flodA reltiH says:

    alla är inte så specielt snälla ibland om dagen i går😤

  1. Kommentera