Sverige
En man i halvfigur håller upp en brinnande bok.

Ingen misstänkt för mordet

Salwan Momika var känd
för att bränna koraner.
Han sköts till döds
i en lägenhet i Södertälje
den 29 januari 2025.

Poliserna grep först fem personer.
De trodde att personerna
hade med mordet att göra.

Nu har poliserna släppt
alla fem personer.
De är inte längre misstänkta.

Rasmus Öman är åklagare.
Han leder arbetet
med att hitta mördaren.

– Vi vet ganska bra
vad som har hänt.
Men just nu har vi
ingen misstänkt person.
Vi jobbar på många olika sätt
för att hitta mördaren.

Det säger Rasmus Öman.

Poliserna fortsätter
att leta efter den
som mördade Salwan Momika.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

11 kommentarer

  1. X says:

    Hur polisen säger att de vet,samtidigt de låste in 5 oskyldiga personer. De måste skäms på sitt arbete

  2. BB says:

    Det är bara tro på religionen, ingen historisk bevis, mer fantasi än kalle anka.

  3. En person som älskar landet. says:

    Tyvärr är landet på väg mot kaos och människors liv går förlorade på grund av att de uttrycker sina åsikter, hejdå, säkerhetens land.

  4. Human Bean says:

    det ser ut som att folk i kommentarsfältet är mer oroade över en bok snarare än det faktum att en människa dödades. Jag är ledsen för Sveriges skull.

  5. JAG ÄR LITEN B*JS KORV says:

    *’_-,.JAG Är sÅ LeDsEn FöR HaNs SkUlL.,-_’*😔😔💔

  6. rektor says:

    Jag tycker inte om att folk köper koraner och bränner dom men han behövde inte dö

  7. deez nuts says:

    Han förtjänar det för bränna koraner och det är mycket fel😠😠

  8. Amo salar says:

    Han har engen respekt för muslimer

    För han vik inte gå till sverige

  9. Luisa says:

    Jag är EMOT att han dödades! Men han kunde undvika att bränna Koran-på grund av honom kunde dö många människor…alla uppmärsamhet gick till honom och Sverige och Sverige är inte trygg nu på grund av honom…man får inte döda någon! Det är polisens fel att de gav tillåtelse för det…

  10. Luisa says:

    Det är bara en bok-om man bränner när alla Koraner så det är ingen fara efersom det finns folk som kan Koran utantill…jag tycker att nån fanatiker dödade honom-man får inte göra så-och svenska myndigheter kan vissa mer respekt till alla muslimer här…

  1. Kommentera