Sverige
Barn målar. Bara händerna syns.

Lärare tejpade barns munnar

En lärare satte tejp
över barns munnar.
Läraren gjorde det när
barnen var stökiga
eller pratade för mycket.

Det hände på en
förskola i Göteborg
i december och januari.

Läraren tejpade barnens munnar
för att straffa dem.
Det visar skolans
undersökning.
Det är olagligt att straffa barn.

Läraren tejpade
på minst åtta barn.

Poliserna undersöker
också vad som hände.

Läraren har erkänt
att den tejpat.

Skolan har bett
om ursäkt till
familjerna.
Läraren är avstängd.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

24 kommentarer

  1. PidgeyHeart says:

    ???? :0 vaaa
    Sådär får man inte göra!! Den förtjänar att bli kallad för den. 💔💔💔💔💔

  2. Mia says:

    Läraren har nog tröttnat på sitt jobb.för jäkligt att göra så usch

  3. Terhas says:

    Det är jätte dåligt att höra. Barnen ska ha frihet och känner sig trygghet

  4. Olena says:

    Barn gillar att prata högt, skratta, krångla. Detta är normalt.
    Vanligtvis blir lärare de som älskar barn.
    Kanske har hon några problem eller vet inte hur hon ska organisera barn

  5. Namn* says:

    Det är ju jätte synd om baren hon bode vara i fängelse i flera månader😭😭😭😤😤😤💔💔

  6. Kitty says:

    Läraren var Jättedum att hon tejpade barnens munnar för att dom pratade barn måste få ha frihet.💔

  7. Ella says:

    jag blir ledsen 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
    tänk dom stakars barnen😭

  8. Oljan Sköld says:

    MEN …Fungerade tilltaget.?? Lärde sig ungarna något, och deras föräldrar ?? För få lärare ?? Men framför allt, lärde sig ungarna något ??

  9. Linn says:

    Hur vågar de göra så mot barn?
    Det är så olaglit de skulle tänka efter sig.😔

  10. Crazy therian says:

    Dom var väl typ 4-6 år stackars små barn och dom vet ju inte exakt hur man beter sig 💔💔😢😢😢

  1. Kommentera