Sverige
En väg delar två åkrar. Längst bort syns en skog. Två vägskyltar visar att gränsen för bilar är 30 kilometer i timmen.

Poliserna letade inte efter pojken

Nyligen började en rättegång
i Stockholms tingsrätt.

Den handlar om två pojkar
som blev mördade sommaren 2023.

Nu rapporterar P4 Jönköping
att en av pojkarnas mamma
larmade poliserna
innan sonen blev dödad.

Hon berättade först för
poliserna att pojken
var försvunnen.

Poliserna skickade då
ett sms till pojken.
Men han svarade inte.
Trots det började poliserna
inte att leta efter honom.

Senare visade det sig
att vid den tiden
blev pojken mycket slagen
i en lägenhet i Stockholm.

Det säger P4 Jönköping.

Vid ett senare tillfälle
sa mamman till poliserna
att hon hade hört
att hennes son var död.

Även då valde poliserna
att inte leta efter pojken.

En person som plockade svamp
hittade pojkens döda kropp
en och en halv dag
efter mammans andra samtal.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

19 kommentarer

  1. Andreas says:

    Den svenska polisen är en värdelös kropp. Endast fortkörare kan fångas.

  2. ANONYM SLAYIG PERSON says:

    polisen kan ju inte bara skicka sms leta han är ju fan mördad

  3. ANONYM SLAYIG PERSON says:

    Menade inte att svära sorry men leta efter honom innan!
    😔 Respekt till honom

  4. sssuuuuuuuiiiiiii says:

    varför skickar polisen sms dom skulle ringt😭😠😠😤🤢😷

  5. gtggg says:

    varför likar visa artikeln det är inget bra med den förutom att den exposar policen😔😔

  6. anonym says:

    bara så att 8 sidor vet det men det är inte mellanslag mellan mamman och till bara så att ni vet

  7. Anonym E says:

    8 sidor vet ni varför poliserna inte letar efter pojken eller bevis?😔😔

  8. Anonym E says:

    Varför vill man döda barn och vuxna? Låt varandra leva, förlåt men det är väl inte så svårt😔😢

  9. Anonym A says:

    Jag trode att poliserna kunde man lita på men hur kan man lita på dem nu när de inte ens gör nåt i det här mordet.
    (DET VAR LÅKT)😭😭😔

  1. Kommentera