Sverige
Ett stort hus med många lägenheter.

Folk tycker huset är fulast

Föreningen Arkitekturupproret
ordnar en tävling.
Folk får rösta
om vilket nytt hus
de tycker är Sveriges fulaste hus.

I år vann ett hus som heter Pärlan.
Det ligger i området Brunnshög i Lund.
I huset finns många lägenheter.
Huset får priset Kasper Kalkon.

Föreningen som delar ut priset
tycker att det nya huset ser ut
som ett gammalt hus i Ryssland.

Men företaget som byggt huset
tycker det är fint.

– Väldigt många tycker att det här
är ett väldigt coolt hus.
Det kommer att vara jättefint
i området när det är klart.

Det säger Karin Hellgren
som jobbar på företaget Obos.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om huset?
Skriv gärna en kommentar.

Vad tycker du om nyheten?

19 kommentarer

  1. Luisa says:

    Huset är “så där” -kanske om inne finns kontor och fasad hade annan färg så det blir bättre!

  2. Vinne says:

    Huset ser helt okej ut, kanske inte min smak av färg men ändå fint!

  3. Bebi Peggy says:

    Jag tycker att huset är fruktansvärt fult. Det ser mer ut som en institution än ett hus med lägenheter. Jag tror till och med att jag har sett huset i verkligheten.

  4. Anand D says:

    Jag tycker att idén med byggnaderna är bra men den öppna grillen på balkongen och ingen andel för de översta våningarna ser ut att vara fel.

  5. sigge69 says:

    Vad är det vinnare vad får priset

    1 vinnaren
    2 vinnaren
    3 vinnaren

    Är det pengar eller annat får priset

  6. Det är Jag says:

    Var i Ryssland har de sett sådana husen? Jag har aldrig sett… 😂

  7. Sigma boi says:

    Det finns SSÅÅÅÅÅÅÅÅ många fulare hus där ute än det här faktiskt ganska fina huset

  8. Tove says:

    Dom borde Bygga Mer Moderna Hus Och Moderna Lägenheter För Dom Har Modern Och Fräsch Inredning

  9. Rallebilen says:

    Bror Det är ett skit snyggt hus snyggare än i min lägen het😮😮😮

  10. Dee är jag män. says:

    Jag tycker att byggnaderna designer är bra, men färjorna är inte passar.

  1. Kommentera