Sverige
Poliser vid en polisbil jobbar på en parkeringsplats. Det är kväll och de lyser med lampor.

Två män gripna efter mord

Nyligen sköt någon ihjäl
två unga män.
Det hände i området
Biskopsgården i Göteborg.

Två unga män är nu
misstänkta för morden.

Poliserna grep männen
förra veckan.
Männen ska nu vara inlåsta
medan polisernas
undersökning fortsätter.

Männen är ungefär 20 år.
Den ena är misstänkt för mord.
Den andra är misstänkt
för att ha hjälpt till.

Poliserna känner till
männen sedan tidigare.

Vid skjutningen var
en tredje personen
tillsammans med
de som dog.
Han blev inte träffad.

Poliserna tror
att männen egentligen
ville skjuta honom.

Det skriver
tidningen Aftonbladet.

Poliserna tror
att en orsak
till skjutningen
kan vara ett bråk
mellan två
gäng med brottslingar
i området.

Det är inte klart
om de som dog
hade något med
bråket att göra.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

7 kommentarer

  1. mia says:

    när ska detta ta slut??vad gör regeringen åt bråkstakar ??när ska vi börja känna oss säkra på våra gator?

  2. Susi backa says:

    Ingen bryr sig om R.I.P sverige😤😭😢😍😂😤😤😤😷🖤💔

  1. Kommentera