Sverige
Poliser och en avspärrning vid platsen där explosionen var i Solna.

Explosioner vid hus

Natten mot fredag
exploderade något
vid ett hus med bostäder
i området Hagalund i Solna.

Det var en kraftig explosion.
Poliserna tror att det var
en handgranat som exploderade.

Huset och flera bilar i närheten
blev skadade.
Poliserna har tagit fast
två personer som är misstänkta
för att ha med explosionen att göra.

Tidigare i torsdags kväll
var det en annan explosion
i staden Uddevalla.

Explosionen var nära
ett området med bostäder
vid klockan 21.30 på kvällen.

Ingen människa blev skadad.
Poliserna har tagit fast en man.

Det finns ingen information
om att explosionerna
har med varandra att göra.

På morgonen i torsdags
var det någon som sköt
mot ett socialkontor i Södertälje.
Det säger kanalen TV4.

Poliserna undersöker det brottet.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

6 kommentarer

  1. mia says:

    man blir bara så trött att sånt här händer i Sverige.

  2. anonym says:

    Så jäkla dåligt av dom!!!!😔😔😔😔😭😭😭😭😭💔💔💔💔💔

  3. CATNERD24!!! stoppa bombningarna!!! says:

    JAG HATAR BOMBNINGAR!!! VARFÖR SKA MAN BOMBA VID ELLER I ETT HUS IGENTLIGEN!?!?!?😠😭

  1. Kommentera