Sverige

Bildgalleri

  1. En polis jobbar i området Skultuna i Västerås. Foton: Magnus Lejhall/TT
  2. Kim Jansson bor i Skultuna i Västerås.

Kvinna död i attack med kniv

En kvinna är död
och en annan kvinna
är skadad efter att de blivit
attackerade med kniv.

Det hände på fredagens
morgon på två platser i Västerås.

Mordet ska ha hänt
inomhus i området Skultuna.

Efter några timmar
tog poliserna fast en man.
Han är misstänkt för att
ha attackerat båda kvinnorna.

– Kvinnorna ska ha känt
den misstänkta mannen.

Det säger Maria Hall
som jobbar med poliserna.

Innan poliserna tagit
fast mannen varnade de
vanligt folk.
Mannen kunde vara farlig.
Folk skulle hålla sig inne.
Barnen i skolorna
fick inte gå ut.

Kim Jansson bor i Skultuna.
Han hörde polisens
helikoptrar på morgonen.

– Jag såg en massa
polisbilar och ambulanser.
Det som hänt är skrämmande,
säger han.

Poliserna undersöker
nu de båda brotten.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

19 kommentarer

  1. Anonymous says:

    Sverige måste öka straff för de som döda människor

  2. PidgeyHeart says:

    @Abbe, Sverige är egentligen ett kristet land men har religionsfrihet.

    usch vad hemskt :'(

    1. 8 Sidor says:

      Hej stranger.

      Mannen är misstänkt för
      att ha mördat en kvinna
      och skadat en annan.

      Det är ovanligt
      att tidningar
      skriver namnet
      på en misstänkt.

      Det är inte säkert
      att tidningar skriver namnet på
      dömda personer heller.

      Det finns flera förklaringar
      till varför det är så.

      Om du är intresserad
      kan du läsa mer om det på
      journalistförbundets sajt.

  3. Abdi says:

    Den som dödar en annan person bör tillbringa resten av sitt liv i fängelse, precis som i USA.

  4. AGGRO B0Y says:

    anders svensson jag är ingen svenne banan.

    bara för att mina föräldrar kommer från ett annat land betyder det att jag inte fattar det😤

  5. Cornelis som knölar dagen lång says:

    Albin och Hugo behöver akut hjälp

  6. Anonym says:

    Jag bor i Västerås det var hemskt och man ville fly nån annan stans😔💔

    1. 8 Sidor says:

      Hej Enne.

      Det är det ingen som vet.
      Men poliserna och politikerna
      jobbar för att det ska bli
      mindre skjutningar.

  7. jasar pedic says:

    det är bra att poliserna undersöker brott poliser är bra att han

  1. Kommentera