Sverige
Flera ljus står framför en vägskylt.

Patienterna har kommit hem

Den 4 februari i år
sköt Rickard Andersson ihjäl
tio personer på
Campus Risbergska i Örebro.

Sex personer fick
allvarliga skador i attacken.
De har fått vård på sjukhus.

Nu har de två
sista patienterna
fått lämna sjukhuset.

Men alla patienter
kommer fortsätta
att behöva vård.
Vissa av dem kommer
att behöva vård
i flera månader framåt.

Poliserna säger att de fortfarande
inte vet varför Rickard Andersson
gjorde den värsta skjutningen
som någonsin hänt i Sverige.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

1 kommentarer

  1. PidgeyHeart says:

    💔❤️‍🩹 💞🥺😭
    RIP till de som dog. 💕

  1. Kommentera