Sverige
De är utomhus, det är mörkt. En polis lyser med ficklampa. Han håller i ett koppel till en hund som sniffar i gräset.

Tonåring skjuten i Stockholm

Sent i måndags kväll
blev en tonårig pojke skjuten.
Det hände i området
Hässelby i Stockholm.

Poliserna fick ett larm
klockan ett på natten.
Folk hade hört höga smällar.

Poliserna hittade
den skadade pojken.
Han fick åka ambulans
till sjukhuset.

– Han är skadad.
Men han kommer inte att dö.

Det säger Nadja Norton
som jobbar hos poliserna.

Poliserna har inte tagit fast
någon för skjutningen.

De har stängt av ett område
och undersöker nu
vad som har hänt.
8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

12 kommentarer

  1. signe says:

    vad har hänt!!! först skolstjutnig sedan bombningar och nu deta

  2. vad synd says:

    vad har hänt!!! först skolstjutnig sedan bombningar och nu deta

  3. En orolig mamma says:

    En fråga ? Vad gör en tonårig pojke kl.ett på natten? Är det normalt att vara ute så sen och ska man börje skolan dag efter?

  4. Julia says:

    Jag bor i Hässelby strand och jag har hört skjutningen.
    Det var hemskt att höra.
    Jag kunde inte sova

  5. Lars Andersson says:

    Sverige är ett ynkligt land när det gäller lagar

  1. Kommentera