Sverige
En staty av en gås syns i en park och bredvid den syns fötterna.

Försvunnen gås hittad

Under påsken stal någon
statyer av brons
från Slottsparken i staden Malmö.
Den som stal statyerna
sågade av dem.

Det var statyer av två gäss
och en pojke som försvann.
Bara en staty av en gås är kvar.
Bredvid syns fötterna
från de andra.

Nu har poliserna hittat
en staty i landet Tyskland.
Det är en staty av en gås.

– Den ligger i en låda i Tyskland.
Vi pratar med poliserna.
Vi ska försöka få hem den.

Det säger Anders Winblad
som är chef för parken i Malmö.

Ingen vet var de andra statyerna är.

Konstnären som har gjort statyn
heter Thomas Qvarsebo.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

10 kommentarer

  1. mia says:

    någon ville känna pengar på den🤣🤣🤣men synden straffar sig själv. tycker det är fullt att stjäla.

  2. Gåsen Billie says:

    Hej alla! Det är jag som är gåsen! Just nu är jag i spanien på sol semester.😊

  1. Kommentera