Sverige
En uteplats vid ett hus med lägenheter har brunnit.

Man skjuten av polis

Tidigt på tisdagen
fick poliserna
i Stockholm larm.

En man ska ha
tänt eld på lägenheter
i området Fisksätra.

När poliserna kom
till platsen
ska mannen
ha varit hotfull.
Han ska bland annat
ha haft en kniv
och en kofot.

En polis sköt då
mannen i benet.
Mannen fick
åka ambulans
till sjukhuset.

– Han har förlorat
en del blod.

Det säger Anna Westberg
som jobbar för poliserna.

Mannen är gripen.
Han är misstänkt
för mordbrand
och brott mot poliserna.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

1 kommentarer

  1. Mia says:

    Denna man borde sitta inspärrad, farligt att ha sådana bland oss.

  1. Kommentera