Sverige
Kor.

Många kor dog i brand

En stor brand började
i natt i en ladugård
i Ölmstad nära staden Gränna.
Ungefär 60 kor dog i branden.

Räddningstjänsten fick larm
om branden före
klockan 4 på morgonen.

När de kom dit brann
det mycket.
Ladugården blev helt förstörd.

Alla djur dog inte.
Räddningstjänsten
kunde rädda några
djur från ladugården.

Poliserna och brandkåren
vet ännu inte hur
branden började.

Poliserna har startat
en undersökning om brott.
Men det finns ingen
misstänkt för
att ha startat branden.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

10 kommentarer

  1. mia says:

    uch vad hemskt starckars kossor. det är ingen bra upplevelse för bonden att förlora sitt boskap.

  2. Monica says:

    Sofia….Hur kan du skämta i den den här bedrövelse och förtvivlan…SKÄMS !!

  3. Sofia says:

    Monica: det var inte skämt, det var en fråga. Jag skrev stackars djur och jag tycker synd om dem. Men de skulle ju ändå slaktats och blivit uppätna. Många människor är inte vegetarianer, inte jag heller.

  4. Sofia says:

    Så min försök att omformullera frågan till bättre låtande svenska skulle vara om man ändå kan använda och sälja köttet eller om, efter branden, anses det vara skadat av miljögifter och därmed oanvändbart. Jag gissar att de flesta djur dog av syrebrist, inte direkt eldsvådor. Men jag har ingen aning, jag är inte jordbrukare.

  5. Esther❤️ says:

    Vem gör ens så det är så oansvarigt att bränna upp en ladugård.

  6. anonym says:

    Vad anser ni är om den händelsen .Den är fruktansvärt scen om det hände redan , men klok och barmhärligsGud handlade över dessa djur.

  7. anonym says:

    En glädje värd och många tror sig att det är det deras speciallet värld..och han vet att det finns det krångliga rättsäköbserverat.

  1. Kommentera