Sverige
En hand öppnar en dörr på ett hem för äldre

Många lediga jobb i sommar

Det finns många
lediga jobb i sommar.
Jobben går fortfarande att söka.

– Det finns nästan
17 tusen lediga jobb just nu.

Det säger Alva Johansson
som jobbar på Arbetsförmedlingen.

Flest jobb finns i vården.
Det är till exempel jobb
som undersköterska
och jobb på hem för gamla.

Det finns också jobb
på restauranger,
i affärer och i myndigheten
Kriminalvården.

Flest lediga jobb
finns i området Västra Götaland,
i Skåne och i Stockholm.

Arbetsförmedlingen säger
att du kanske måste
flytta dit jobbet finns.

8 SIDOR/TT

[poll id=”121″]

Vad tycker du om nyheten?

20 kommentarer

  1. Abdullsahmad hamze allhuakbar says:

    Jhag har vari arbteslos i snart 7or. Jhag soker job hos Rusta. Jhag er bra p att legga in varorna i hylan. hemta mig som arbeterar hos Rusta. Takk for ni vil joba med mig. ni snella person.

  2. Robban says:

    Abdullsahmad hamze allhuakbar, det är lättare att få jobb om du bättrar på språkkunskaperna. Ingen människa som vill jobba ska behöva gå utan jobb i 7 år. Ansök till SFI på närmaste komvux.

  3. INEEDPENGAR(3 says:

    vad kan man få för job när man är 11 behöver lite pengar 🤠😎

  4. Sofia says:

    Lediga jobb är de med usla villkor som ingen orkar jobba länge inom dem. De är också dåligt betalda. Mycket arbete för nästan inga pengar i lön efter höjd hyran är betald.

  5. Helen says:

    Söker jobb utan framgång. Söker ca 20 jobb i veckan. Man känner sig omäktig och värdelös.

  6. Macaire Bacamurwanko says:

    Ni gjorde mycket bra att lämna ut det information. Men hur går vidare att ansöka ? På restaurang och Vård beträder

  7. Nikko says:

    Stäng ner arbetsförmedlingen, kostar så mycket att drive denna värdelösa verksamhet och ingen får hjälp.

  8. Abdullahi Bokorow Abdi says:

    Jag är arbetssökande och jag vill jobba i sommaren på 50% eftersom jag har barn och barnbarn är hemma på sommaren.

  9. Safdari says:

    Jag vill ha en jobb vart som helst
    På sommaren men det finns ingenting

  10. Anonym says:

    Hej
    Det är bra för dem som tagit studenten .Att det finns jobb när dem gått ut skolan.😀😀😀😀.Grattis till våran praktikant som gick ut från taseruds skolan i Arvika.😀😀😀😀.vård och omsorg.😀😀😀😀

  11. Martin says:

    17 000 jobb kvar? Fy fan vad trött man blir på dessa rubriker. Jag (eller folk jag känner) söker jobb varje dag – hundratals! – och får inget. Sluta ljuga för folk. Det är inte jobben som saknas i statistiken, det är rättvisa och verklighet i systemet. Vakna, era siffror lurar ingen längre

  12. Dawit says:

    Af är kass jag har aldrig hört någon som har fått jobb via Af.

  13. Pirre says:

    Jag har sökt
    Över 500 jobb
    Men dem svarar inte mina ansökningar

  14. Svea rike says:

    Jag har jobbat i vården i snart 20 år har aldrig varit arbetslös och kommer aldrig bli det heller om jag inte säger upp mig. Jag valde inte dröm jobbet utan jag pluggade till undersköterska som jag visste var ett bristyrke.

  15. Romina says:

    Ja jag vill jobba. Men får ofta som svar: Tack för visat intresse, men vi har valt att gå vidare med andra sökande. Tror det är en standard fras.

  1. Kommentera