Sverige
Fyra slangar med bensin. En hand håller en av slangarna.

Slangar med bensin förstörda

Slangar på ungefär
tio bensinmackar
har blivit förstörda.
Det har hänt i västra Sverige.

Poliserna vet inte
vem som har gjort det.

Någon eller några
personer har skurit
av slangarna där
bensinen kommer.

En pojke som är sju år
blev skadad när
han fick en stråle
bensin i ansiktet.

Pojken fick åka
till sjukhus
för undersökning.

Bensinmackarna med
de förstörda slangarna
ligger i Lerum, Alingsås
och Borås.

– Det blir problem
när det sprutar bensin
och diesel när folk ska tanka.

Det säger Jonas Myrén
på poliserna
till tidningen Aftonbladet.

Han är också säker
på att någon har
förstört slangarna.

– De är helt klart avskurna.

Det säger Jonas Myrén.

Poliserna har inte
hittat någon misstänkt.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

4 kommentarer

  1. Sofia says:

    Konstiga saker…konstiga människor…konstiga tider. Många människor mår mycket dåligt…

  2. Viktor says:

    Varför inte använda en kamera? Varje offentlig plats behöver en kamera!!!!

  3. Sofia says:

    På suddig kamera ska du kanske se nånons rygg i huvtröja med huvan på. Svårt att hitta ändå.

  1. Kommentera