Sverige
Bilar och poliser är vid en hållplats.

Man körde in i människor

En man körde upp med bilen
på trottoaren i staden Malmö.
Det hände på eftermiddagen
på torsdagen.

Bilen körde in
i en grupp med människor
som stod vid en hållplats.

Fyra personer blev skadade.
De åkte till sjukhuset
med ambulans.
En flicka är allvarligt skadad.

Mannen som körde bilen
är ungefär 20 år.
Poliserna vet inte varför mannen
körde in i folk.

Först trodde poliserna
att det var en olycka.
Men nu är mannen misstänkt
för försök till mord.

Poliserna fortsätter att undersöka
vad som hände.
Poliserna ska undersöka bilen.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

13 kommentarer

  1. Sofia says:

    Sånt händer. Nyhet och vi vet ändå ingenting. Synd om de skadade.

  2. mia says:

    så himla tråkigt att sådana saker händer .vad är det med människor???? varför gör man så mot oskyldiga. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

  3. Vanja says:

    vad synd varför skulle mannen köra in folk så där inte okej sakades vuxna och barn Så mannen får sluta Med de Man ska stanna annars blir det straff fy vad läskigt 🙀

  1. Kommentera