Sverige
En sandstrand med solsängar och parasoll. Havet syns.

Många vill resa bort

Det har regnat mycket
i Sverige i sommar.
Nu vill många resa
till värmen och solen
i andra länder.

Företag som säljer resor
märker att fler än vanligt
vill köpa resor.

– Det går upp väldigt mycket
när vädret är dåligt,
säger Martina Krantz
som jobbar på företaget Apollo.

Många bokar resor
till Turkiet, Grekland och Cypern.

– Det går nästan fulla flyg
hela tiden nu,
säger Martina Krantz.

8 SIDOR/TT

Vad gör du i sommar?
Skriv gärna en kommentar

Vad tycker du om nyheten?

41 kommentarer

  1. LM10 says:

    Det är lite tråkigt hur vädret är i Sverige nu.
    Jag vill resa till Apulien, i sommar.

  2. MILENA says:

    Jag promenerar här i Bunkeflostrand…jag gillar att vara här men samtidigt vi behöver också semestr med sol-båda jag och min man har vitamin d brist och vi är utmattad faktisk…😊🧡

  3. MILENA says:

    Jag vet inte hur länge jag klarar mig-jag har ont…resor är jättedyra och jag vet inte hur vi hittar nånting som passar oss…vi behöver koppla av-vi mår dåligt…😍😎

  4. Bebi Peggy says:

    Jag letar efter en tröja. Hittade ingen som var tillräckligt stor och rymlig igår när jag besökte Langes i Virestad. Idag ska jag försöka igen hos Börjes i Tingsryd.

  5. PidgeyHeart says:

    I sommar ska jag göra många olika saker :3 jag ska åka och bada, åka båt till Finland, gå till Furuvik och gå på stadsfesten!! :3 (stadsfesten är nåt som bara finns i Gävle tror jag)

  6. anonym says:

    När värmen går upp . Det möjligt att du stiga upp berg ier .Där det ska anda ett frisk kallt luft.

  7. MILENA LUISA says:

    Finns där fin område i OSBY Bebi Peggy??? Vill du åka nånstans??? Det är så dyrt med resor faktisk…hotell är ofta fula…men en mysigt hotell jag hittade…hoppas att jag kan åka dit…😎🤠

  8. Sofia says:

    Tyvärr har jag inte råd att resa. Jag ska sitta hemma och titta på väggen.

  9. Mia says:

    Jag ska semestra i Tyskland mycket fint där och folket är fantastiska. Väskan packat och den 14 juli åker vi. Älskar att äta schnitzel dom är så himla goda i tyskland

  10. MILENA says:

    Trevlig och solig resa till dig Mia!!! Tyskland är inte tråkigt åtminstone…bra val…Sofia du är sur-vad synd…klarar du inte en utflykt här i Sverige??? Tänk positiv…vi köpte förut buss kartor och reste här i Sverige-jag och min man och våra barn….🙂😎

  11. MILENA says:

    Sofia-jag vet inte hur gammal är du-men ge varje dag en slant bort för resa och en dag du kan göra fin utflykt…har du familj??? Jag skickar en vacker låt från Karel gott-SVET JE NEKONECNA PLAZ med Martina Balogova…trevlig sommar till alla…Sofia du kan cykla någonstans kanske???

  12. MILENA says:

    BeBi Peggy-ska du nånstans??? Hoppas att alla kan göra nån avkopplande..här i Sverige man kan cykla till exempel…resor är dyra och det är otryggt på många ställe…trevlig sommar till alla😊🤠😎

  13. Bebi Peggy says:

    Skogen där jag förr promenerade håller kommunen på att såga ner. Skogsvägen ska göras bredare och asfalteras. Och där skogen låg ska det byggas villor. Med andra ord har jag fått ett ställe mindre där jag kan promenera.

  14. MILENA says:

    Vad synd! Finns där park eller nånting? Finns där annat stad kanske??? Hoppas att du gör fin utflykt…här det är fin och tyst men det är ingen ute faktisk -som alla dog…trevlig sommar till dig BeBi Peggy och be för mig att jag tillfrisknar! Ha det bra!!!😎💜

  15. MILENA says:

    Tack ska du ha!!! Jag har smärtor…men kanske vi klarar åka till Falsterbo åtminstone…det samma till dig!!!🙂😎🧡

  16. Bebi Peggy says:

    Framför en skola finns en park där gubbar brukar sitta och dricka sprit. I Hästveda finns en promenadstig som går runt Lillsjön. I Vittsjö finns en park med en damm där det förr fanns gäss. Och nära vårdcentralen i Älmhult finns ett motionsspår.

  17. Bebi Peggy says:

    Jag har fått byta webbläsare, eftersom det just nu inte går att publicera några kommentarer via Google Chrome. Är det något som går att fixa? Det sker ganska ofta att kommentaren försvinner om den postas via Google Chrome.

  18. MILENA LUISA says:

    Bebi Peggy försök går varje dag ut och promenera…jag känner inte område där men hoppas att det finns där en mysigt ställe…kanske du kan går med granne eller någon…röra dig så mycket du kan…Sofia-jag ber för dig, i vilket stad du bor? Hur gammal är du?😊

  19. MILENA LUISA says:

    Jag promenerar här varje dag-förut jag plockade björnbär…det är här fin område men ingen ute…vad synd…hoppas att alla kan hitta en billig semestr och åka nånstans och ha en fin sommar! Man måste leta…var går journalisterna på semestr?

  20. MILENA says:

    PS: om någon behöver tips om Tjeckien så jag vill ge råd gärna…jag ser att folk är förtvivlad att allt är dyrt…Tjeckien är trygg och billigt…trevlig sommar till alla!!!🥰💛💙😎

  21. Bebi Peggy says:

    Här finns inga mysiga ställen. Här finns bara gator med villor eller gator med fabriker och verkstäder. Här finns heller ingen vän att gå ut med längre. Här finns bara människor som är dumma. Säkert är också de som styr i kommunen mer eller mindre dumma.

  22. MILENA says:

    UF-vad synd! Det är konstigt-kanske du kan resa här i Sverige…någonstans…här i Bunkeflostrand är det tomma gator…verkligen man kan möta bara en ko…😊

  23. Hej på dig says:

    Jag jobbar hela sommaren och reser after sommaren är slut

  24. Bebi Peggy says:

    Någon tröja med lång ärm hittade jag tyvärr inte i Tingsryd. Killen som jobbade i butiken sa att det är fler än jag som frågat efter tunna tröjor i stor storlek.

  25. MILENA says:

    Jag var ledsen igår för Sofia-hoppas att hon sparar och kan åka någonstans…Bebi har du inte tröja? Jag vet att du har det komplicerad…vänta lite…jag planerar att hjälpa dig-men först måste jag skicka nånting till min vän i Kanada…ni som vet inte så i Falsterbo är vacker strand…

  26. MILENA says:

    så åka gärna dit-ha det bra allihop, hoppas att alla kan ha bra semestr-här i Bunkeflostrand är det tyst och lung men man kan inte bada här…trevlir sommar till alla🥰😎PS:var bor du Sofia???

  27. Bebi Peggy says:

    Jag har fem tröjor med lång ärm. En är trasig. Det är hål på ärmarna. En går bara att använda när det är vinter. Och då måste man ha den när man är utomhus och det är flera grader kallt.

  28. MILENA says:

    Jag har det liknande Bebi-men några ny plagg min man köpte mig faktisk…jag är i samma utsatta situation…jag har 3 barn som jag träffade inte länge och en vännina i Kanada som slutade prata med mig…noll krona i ficka-hoppas att jag kan göra utflykt till Falsterbo denna sommar…

  29. MILENA says:

    Jag öppnade 8 sidor för dig och Sofia-hoppas att ni klarar spara några slant och kan åka någonstans här i Sverige…här finns vackra ställe också…trevlig helg till alla -till journalisterna också! Hoppas på fin väder! Jag skickar fin låt från Karel Gott:PROC PTACI ZPIVAJI😎🤠🥰

  30. MILENA says:

    Hoppas på fin sommar till alla…Sofia var bor du??? Hur är det med dig? Bebi -vi hade hemsk helg-vi mådde dåligt…trevlig semestr till alla-jag önskar sig åka till Falsterbo så kanske vi åker dit…det är så romantisk där…trevlig vecka till alla!🙂🧡

  31. MILENA says:

    Var reser journalisterna??? Gjorde ni utflykt??? Trevlig vecka och skriv gärna!!!😊😎🤠

  32. MILENA LUISA says:

    Sofia-hur är det med dig??? Bebi Peggy klarar du åka till annat stan åtminstone??? Jag längtar till Fasterbo men en timme med buss jag vet inte….trevlig resa till alla!!! Var åker journalisterna???🙂

  1. Kommentera