Sverige
Mycket vatten på en väg.

Regn från Danmark till Sverige

Det har regnat
mycket i Danmark.

Det har kommit mest
regn i södra Danmark.
På några platser
kom det lika mycket regn
på några timmar
som det brukar komma
under hela månaden juli.

Även om det har regnat mycket
så har ingen blivit skadad.
Det säger danska myndigheter.

Under tisdagen kommer
regnet från Danmark
till södra Sverige.
Det kommer att regna mest
i Skåne och i södra Götaland.

På onsdag kommer
det att regna mycket
i mellersta Götaland.
Myndigheten SMHI varnar
för att det kan bli så mycket
som 50 millimeter regn
på vissa platser.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

10 kommentarer

  1. Eneby says:

    Jag saknar regn🥺
    Från Norrköping😭
    Snälla kom tillbaka🥺

  2. Vinne says:

    När vi har ösregn och översvämningar så kan vi bara hoppa i vattnet och den sätta på Bara Bada Bastu från KAJ och då kan vi gå in i någons bastu och basta loss 😂😂

  3. Yuna says:

    Det regnade mycket i Sydkorea också… 😢😭
    Några dagar var det väldigt varmt, upp till 35 eller 40 grader. Men efter det regnade det kraftigt, och vissa städer drabbades av skador.

  4. Jacob pautamo says:

    Här behövs reng så torrt inte reng på 1 månad
    Från kalix i Norrbotten 😔

  5. Marie-Anne says:

    Jag längtar efter regn, trött på värmen. Det är skönt om det blir svalare. Trivs bäst

  1. Kommentera