Sverige
En hand håller i en kedja av guld.

Tio döms för brott mot gamla

Förra sommaren
lurade flera personer
många gamla i Stockholm.

Personer gick in
i de gamlas hem och stal.
De stal guld och pengar.

De stal från minst 36 personer
som var mellan 83 och 93 år.

Nu har tio personer dömts
för inbrott och bedrägerier.

De två som var ledare för tjuvarna
får hårdast straff.
Domstolen har dömt dem
till fängelse i flera år.

Juni Livin är advokat
för flera av de gamla
som blivit bestulna.

Hon säger att brotten
skadat de gamla.
Det har gjort dem otrygga
i deras egna hem.

Flera av de gamla
ska få skadestånd.
Det har domstolen
Södertörns tingsrätt bestämt.

8 SIDOR/TT

 

Vad tycker du om nyheten?

8 kommentarer

  1. Hallåa says:

    Så lågt gjort 😡😡😡karma is a bitch 🥶allt har sin tid

  2. mia says:

    jättebra att dom åkte fast.hur kan man göra så mot gamla försvarslösa människor.rör aldrig det som inte är ditt.skaffa jobb och köp egna smycke. men som sagt synden straffar sig själv 😊😊😂😂😂

  3. mia says:

    Alla tjuvar åker fast förr eller senare så är det.karma som hallåa skrev.

  4. Lily says:

    Hoppas det händer inte ingen😌😌😾🙁🙁👎🏻👎🏻

  5. muslim says:

    anonym det här du säger är helt fel och mobbning mot muslimer jag är muslim och gör inte så eller de andra men det finss andra som leker muslimer men inte är det❤❤❤

  6. MILENA LUISA says:

    Stackars gamla människor…det är kanske deras minne…bra att de fick sitt straff!!!

  1. Kommentera