Sverige
En polis undersöker fönstret där explosionen var.

Två explosioner i natt

Det har varit två explosioner
natten mot tisdag.

Vid klockan ett var det
en explosion i en lägenhet i Malmö.

– Något har kastats
in genom ett fönster
och sedan exploderat.

Det säger Joakim Björkkvist
som jobbar för poliserna i Malmö.

Två personer var i lägenheten.
De klarade sig utan skador.

Poliserna har gripit en man.
Han är misstänkt
för brottet mordförsök.
Mannen är ungefär 20 år.

Strax före klockan ett i natt
fick poliserna i Norrköping
flera larm.
Människor hade hört
en explosion.

Poliserna hittade skador på ett hus.
Ingen person var skadad.
Poliserna har inte gripit
någon misstänkt.

I Örebro spärrade poliserna
av ett område.
Någon hade hittat
en misstänkt sak.
Det var vid klockan åtta
på måndag kväll.

Människor på första våningen
i ett hus fick lämna sina hem.

Polisernas experter på bomber
kom till platsen
och tog hand om saken.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

4 kommentarer

  1. A says:

    Ja du, bra fråga. Jag skäms av att bo i Malmö på grund av det som händer i min fina stad. Jag vill att vi verkligen GÖR något om detta.

  2. malmö är inte SÅ farligt says:

    Själv bodde jag i malmö när jag var mindre och det har bara blivit värre med brottsligheten. Av NÅGON ##### anledning vågar folk inte åka till malmö pågrund av det här. Fast det är konstigt.

  1. Kommentera