Sverige
Poliserna har spärrat av en gata.

Våld i Upplands Väsby

I augusti har det hänt
flera brott i Upplands Väsby.
Det ligger norr om Stockholm.

Det har varit minst
tre skjutningar där.
Det har också varit flera bränder.
Poliserna misstänker att någon
har tänt eld med flit.

Senast i måndags
hittades två döda personer
i en bil i området Kallhäll
nära Upplands Väsby.

De hade blivit skjutna.

Våldet kan ha med ett gäng
som kallar sig Zorba att göra.
Personerna i gänget
bråkar med varandra.
Det skriver tidningarna
Aftonbladet och Svenska Dagbladet.

Poliserna vill inte säga
om det stämmer.
Men de säger att brotten
i Upplands Väsby
har med gäng att göra.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

7 kommentarer

  1. v says:

    kan inte Sverige utvisa alla kriminella???så att vi andra kan börja leva ett normalt liv??

  2. Robert says:

    Jag är glad att Sverige nu kan skicka dessa djur till det nya fängelset i Estland.

  3. hhhhhhhhhhhhhhhheeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj says:

    😎🤠😎🤠😎🤠😎🤠😎🤠💙💛🖤💙💛🖤😮😮😮😮

  1. Kommentera