Sverige
En polisbil står parkerad vid ett garage. Poliserna har spärrat av med band.

Kvinna dödad på jobbet

En kvinna blev dödade
när hon jobbade.
Kvinnan jobbade
i en ambulans.
Hon var ungefär 45 år.

Det hände i lördags
i byn Harmånger i Hälsingland.

Poliserna har tagit fast
en man som är ungefär 25 år.
Han är misstänkt
för att ha mördat kvinnan.

Ambulans hade åkt till
platsen för att hjälpa mannen.
Men när ambulansen kom
gick mannen till attack
mot kvinnan med något vasst,
kanske en kniv.

Mannen har tidigare
varit våldsam och har
blivit dömd för brott.

Han har också haft
psykiska problem
och fått vård på sjukhus.
Det säger hans pappa
till Sveriges Television.

Nu pratar många om
att det måste bli säkrare
att jobba för folk i ambulanser.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

12 kommentarer

  1. Sofia says:

    Det förekommer mycket våld mot vårdpersonal. Stora som små. Man borde skydda vårdpersonalen mera. Tragiskt.

  2. rai i 4.an says:

    jag vil inte att hon ska do😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😠😭😠😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😢😢😢😭😭😭😭😭😭😭😭😢😢😭😭😭😢😢😠😭😢😢😭😢😢😭😢😢

  1. Kommentera