Sverige
Några soldater med vapen och ryggsäckar springer på ett fält.

Man död under övning

En man har dött i en olycka
på en skola för militärer.
Det hände i torsdags
i Borensberg i Östergötland.

Olyckan hände när poliser
övade på skolan.
Mannen var med i övningen.
Men han var inte polis själv.

– Poliserna tränade
på strid bland hus
när olyckan hände.

Det säger Mikael Ågren
som jobbar på Försvarsmakten.

Det ska ha varit en sorts granat
som skadade mannen.
Det säger nyhetsbyrån TT.

Poliserna undersöker
nu hur olyckan kunde hända.
Ingen är misstänkt för något brott.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

9 kommentarer

  1. Levon says:

    Hej 8 sidor mitt namn är Levon. Och jag har läst i åtta sidor i 5 år jag är från Norrköping
    hälsingar från Levon😃

    1. 8 Sidor says:

      Hej

      Det ska ha varit en sorts granat,
      en distraktionsgranat,
      som exploderade så att mannen dog.
      Det skriver nyhetsbyrån TT.

      Hälsningar från 8 Sidor

  1. Kommentera