Sverige
En kvinna står vid en bankomat och tar ut pengar.

Problem med bankomater

Hela sommaren
har det varit svårt
att ta ut pengar i Sverige.
Det har varit problem
med många bankomater.

De har varit trasiga
eller haft slut på pengar.
Människor har blivit arga.

Men nu säger företaget
Bankomat att problemen
kan vara på väg att lösas.
Innan september är slut
ska bankomaterna
fungera som vanligt.

Problemet är att företaget
haft för lite personal i sommar.
Det har inte funnits folk
som kan laga bankomaterna
eller fylla på pengar.

I Sverige finns det ungefär
1 200 bankomater.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

21 kommentarer

  1. Sofia says:

    Det är genomtänkt spel. De vill att människor använder kort och snart digital valuta. De struntar i att folk är arga. Varför skulle de bry sig om människors känslor när de tjänar pengar?

  2. Bebi Peggy says:

    För tre månader sedan märkte jag att bankomaterna inte fungerade. Det var likadant i byar runt omkring mig. Det fanns inga pengar i dem.

  3. Nisse says:

    1200 bankomater i hela Sverige enligt artikeln, det känns som lite i underkant med tanke på hur stort landet är och mängden människor som lever i landet. Dags kanske att bankerna inför tillbaka kontanthanteringen som det var förr i tiden

  4. Kontantälskaren says:

    Fler borde ta emot kontanter jag använder dem så mycket jag kan men de tar ju bort alla bankomater i Stockholm!!

  5. Förvånad says:

    Problemet ligger oxå i att de få insättningsautomater som finns aldrig fungerar ,,kan ju faktiskt finnas de som har kontanter o vill sätta in dem

  6. Lennie says:

    Hoppas inte Sofia har rätt..
    Det bör vara naturligt att man kan gå till sin bank och sätta in/ ta ut kontanter 💚 💚 💚

  7. Pelle says:

    Sprang runt i hela stan och var på 8 olika ställen och alla hade samma besked Ur funktion

  8. Arne Hansson says:

    Lögn och som folk säger man ska inte använda kort men vi har kontanter och då ska det finnas möjlighet att ta ut sådana att säga att man inte har personal det skarattar jag åt

  1. Kommentera