Sverige

Bildgalleri

  1. Stationen i Örnsköldsvik. Foto: TT
  2. Ett tåg som spårade ur i ovädret. Foto: TT

Tågen kör igen

Nyligen var det
ett stort oväder
med regn i området
Västernorrland.

Vägar blev förstörda,
spår där tågen kör
gick sönder
och flera tåg spårade ur.
Efter det har tågen
inte kunnat köra
i Västernorrland.

Nu är det lagat och städat.
Tågen kan köra igen
mellan städerna
Örnsköldsvik
och Härnösand
i Västernorrland.

Men nu i början
kommer det att köra
färre tåg än vanligt.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

6 kommentarer

  1. anonym says:

    Vet inte känner känner du hur har tåget börjat kör framme ! ??? Hans väl kraftig brusar röst startar köra tuff tuff tuff slowly sedan kör sig histigt vidre .

  2. Peter says:

    Det är hög tid att den skenande trädfällningen förbjuds innan ännu mer skada sker.

  1. Kommentera