Sverige
Poliser vid ett stort tält. Inne i tältet står en bil.

Två sköts till döds

I tisdags kväll blev
två män skjutna till döds
i Göteborg.

Det hände vid klockan
17.30 på kvällen
i området Lunden.

Männen satt i en bil
när de blev skjutna.

Mycket nära bilen
var det samtidigt träning
för barn som spelar fotboll.
Nästan 150 barn tränade där.

Många är arga och ledsna
över det som hänt.

– Vi måste fortsätta
att göra allt vi kan
för att stoppa det grova våldet.

Det skriver Gunnar Strömmer
som är minister i regeringen.

Poliserna har inte
tagit fast någon misstänkt
för morden.
Men de tror att skjutningen
har att göra med
två gäng i området
som bråkar med varandra.

I april blev en annan
man skjuten till döds
i Göteborg.
Poliserna tror att
det har att göra
med morden som hänt nu.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

26 kommentarer

  1. .... says:

    Så går det med alla kriminella!!.Man vet att det är farligt att vara kriminell.!!!.

  2. Sofia says:

    Det kan finnas en skillnad mellan vad polisen tror och vad de vet. I princip borde man inte kalla någon kriminell innan domstol fattar det beslut. Man kan ju inte bara titta på en människa som blev mördat och tycka äsch, han måste ha varit också kriminell. Det finns risk till det.

  3. Sofia says:

    PS och om domstol fattar beslut att de är kriminella, då borde de sitta i fängelse och inte i bilen.

  4. Sofia says:

    Jag menade det finns mycket antaganden i artikeln. Polisen tror…Själv vet jag ingenting om detta fall. Men polisen antingen vet eller så borde de tiga om de inte vet det. Och om de visste att det handlar om kriminella i nåt uppgörelse – varför haffade de inte kriminella innan? Hmm, kanske jag bara trasslade till det ännu mer….

  5. Q says:

    Det är dags att för regeringen att tänka på att installera kameror i stad för att hjälpa Polis att fånga brottslingar.

  6. ... says:

    håller med dig kameror behövs överallt !!!!man måste bekämpa kriminalitet ,nu räcker det med det man kan inte känna sig säker nånstans.jag är så innerligt trött på detta.

  7. Lennart says:

    Alla som skjuter, spränger utsätter samhället för terror. Det kallas kriminalitet.

  8. Lise says:

    som man sår får man skörda, är ett ordspråk som betyder att dina handlingar i nuet bestämmer dina framtida konsekvenser och resultat.

  9. Sally Björklund Kullenberg says:

    de är jätte farligt hoppas att inga fler gör sånt det förstör bara världen!!!!!!!!!!!!!!😢😢😢😢😢😢😢😢

  10. Bubbi says:

    Inte ok kan man låta bli med skjuta varandra man måste inte skjuta hela tiden nu får dom som dog vila i frid.😢😢😔😔

  11. VALDEMAR HERMANSSON says:

    💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔

  12. Alexander är från kina. says:

    jag hatar alla kriminela barn och vuxna.
    De lär sig alldrig att sluta😠😠😠😠😤😤😤

  13. Bruno says:

    Jag önskar att det blir bättre att kriminella lär sig att sluta VI VILL HA FRED PÅ
    JORDEN team de som tycker så kommentera😃😭

  1. Kommentera