Sverige
Brandmännen från två olika brandbilar sprutar vatten på huset.

En dog i brand

Det har brunnit
i ett högt hus
med lägenheter
i staden Landskrona.

En person dog.
Branden började troligen
i den personens lägenhet.
Det skriver poliserna på sin sajt.
Men det är inte klart
hur branden började.

Två personer fick vård
på sjukhus efter branden.
Men de har bara små skador.

Branden började
vid klockan tre på natten
mellan söndag och måndag.
Tre timmar senare hade
brandmännen släckt elden.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

4 kommentarer

  1. Kommentera